Overholder I kravene fra regeringen?

Ny bogføringslov betyder krav om digitalt bogholderi

Vi hjælper virksomheder med at omstille sin traditionelle bogføringshåndtering til en lovpligtig digital løsning.

Integrationer

NaviDoc hjælper jer igennem hele vejen

ER DU KLAR TIL DEN NYE BOGFØRINGSLOV?

NaviDoc hjælper jer igennem hele vejen

MÅDEN DU SKAL OPBEVARE DIT BOGFØRINGSMATERIALE PÅ, ER ÆNDRET FRA 2023

Vil I omstille eller optimere jeres virksomhed til gældende lovgivning i forhold til den nye bogføringslov, uden nødvendigvis at skifte nuværende ERP-system?

Navidoc kan udvide jeres nuværende ERP-system med softwaremoduler, både hvis der anvendes et ældre eller et af de helt nye ERP-systemer.

Vi kan hjælpe jer med digitalisering af bilag, godkendelses flow både på fakturaer, udgiftsbilag, tidsregistrering, kontrakter m.m. til fuld automatisering af opgaverne, i forbindelse med bogføringen.

Se eller gense nogle af de væsentlige ting, som kræves af den nuværende ny bogføringslov:

Krav om digital opbevaring af regnskabsmaterialet og en sikkerhedskopi heraf.

Kravet gælder dog ikke virksomheder med personlig hæftelse med nettoomsætning, der i de seneste to indkomstår ikke har overskrevet 300.000 kr.

Forenklede krav til virksomheders beskrivelse af deres procedurer for registrering af transaktioner og opbevaring af regnskabsmateriale.

Ligeledes skal registreringerne i bogføringen henvise til de tilhørende bilag. Der er samtidig krav til kontrolspor, der dokumenterer registreringernes rigtighed.

Indførsel af forhøjet bødeniveau

Indførsel af et markant forhøjet bødeniveau med mulighed for bøder op til 1,5 mio. kr., hvis virksomheden hverken kan stille det originale, digitale regnskabsmateriale eller den digitale sikkerhedskopi til rådighed for myndigheder, der har hjemmel til indsigt heri.

Definitionen af regnskabsmateriale udvides til at omfatte dokumentation for faktuelle oplysninger i ledelsesberetningen i virksomhedens årsrapport.

NaviDoc hjælper jer igennem hele vejen

Navidoc-løsninger kan hjælpe dig med at digitalisere dit bogføringsmateriale:

Nedenfor har vi listet alle vores løsninger der kan hjælpe dig med at digitalisere dit bogføringsmateriale.

Navidoc Workflow – til håndtering og opbevaring af leverandørfakturaer og finansbilag

Navidoc Expense – til håndtering af firmakort og privat udlægskvitteringer

Navidoc Mileage – til håndtering af kilometerafregning til medarbejdere

Navidoc Time – til håndtering af alle medarbejderes timesedler

Navidoc Banking – Gør det nemmere at lave elektroniske betalinger

Navidoc Contract – Digitaliserer alle dine kontrakter og aftaler i virksomheden

da_DKDansk